case study
Rage of Stars reż. Łukasz Róg
case study
Rage of Stars
reż. Łukasz Róg
Dla waszej wygody, przygotowaliśmy ten artykuł również w wersji wideo.
Dla waszej wygody, przygotowaliśmy ten artykuł również w wersji wideo.
Dla waszej wygody, przygotowaliśmy ten artykuł również w wersji wideo.
Dwa miesiące zdjęć, ponad rok pre-produkcji, 30-osobowa ekipa realizacyjna i sceny z helikopterami.
“Rage of Stars” to wielomilionowa produkcja, która była dla nas zdecydowanie największym wyzwaniem 2023 r. Jest to również historia tak ambitna i trudna w narracji, że wiele osób wątpiło czy uda nam się ją zrealizować.

Jeśli interesuje Cię to, jak udało nam się z sukcesem dokonać „niemożliwego” i zrealizować film, który niedługo obejrzy cały świat to czytaj dalej.
“Rage of Stars” w reżyserii Łukasza Roga to pełnometrażowy film akcji - dramat opisujący historię Jemmy (w tej roli genialna Andrea Tivadar) z międzynarodowej jednostki sił specjalnych, która ma podświadomą wizję o nadchodzącym końcu ludzkości.
Wraz z rozwojem filmu podczas akcji charakterystycznych dla międzynarodowych jednostek służb specjalnych jak pościgi, akcje wojskowe, przechwycenie gangsterów za pomocą helikopterów, czy przesłuchania - spokój główniej bohaterki zakłócają różne wizje.
O ile samą historię zobaczycie na wielkich ekranach najprawdopodobniej jeszcze w 2024 r. to równie ciekawe jest to w jaki sposób film powstawał.

Mimo iż jesteśmy niewielkim na skalę Polski domem produkcyjnym, to całą zawodową karierę ustawiliśmy tak, by być gotowym na wyzwania jakie niesie ze sobą film pełnometrażowy.
Mimo iż jesteśmy niewielkim na skalę Polski domem produkcyjnym, to całą zawodową karierę ustawiliśmy tak, by być gotowym na wyzwania jakie niesie ze sobą film pełnometrażowy.
Realizacja

Trzon zespołu stanowiła stała ekipa realizacyjna SuroganMedia, co dało nam dużą przewagę zarówno na planie jak i w przygotowaniach do preprodukcji. Przez wzgląd na długotrwałą współpracę dużo łatwiej było nam przekazać swoje pomysły, interpretacje czy wprowadzać dobre zmiany w sytuacjach stresowych.

Kiedy przyszedł do nas reżyser i producent filmu Łukasz Róg - www.lukrafilms.com, byliśmy doskonale przygotowani na to wyzwanie. Dzięki temu nasza praca nie odstawała od jakości jaką oferują ekipy filmowe zajmujące się takimi produkcjami na co dzień.

Dodatkowym dużym wyzwaniem było to, że cały projekt celuje w zagraniczny rynek, a co za tym idzie całość była realizowana w języku angielskim i z zagraniczną obsadą. W głównych rolach można było zobaczyć aktorów takich jak: Andrea Tivadar, Jack McEvoy , Elijah Rowen , Jord Knotter czy Małgorzata Klara i Mayu Gralińska-Sakai.
Realizacja

Trzon zespołu stanowiła stała ekipa realizacyjna SuroganMedia, co dało nam dużą przewagę zarówno na planie jak i w przygotowaniach do preprodukcji. Przez wzgląd na długotrwałą współpracę dużo łatwiej było nam przekazać swoje pomysły, interpretacje czy wprowadzać dobre zmiany w sytuacjach stresowych.

Kiedy przyszedł do nas reżyser i producent filmu Łukasz Róg - www.lukrafilms.com, byliśmy doskonale przygotowani na to wyzwanie. Dzięki temu nasza praca nie odstawała od jakości jaką oferują ekipy filmowe zajmujące się takimi produkcjami na co dzień.

Dodatkowym dużym wyzwaniem było to, że cały projekt celuje w zagraniczny rynek, a co za tym idzie całość była realizowana w języku angielskim i z zagraniczną obsadą. W głównych rolach można było zobaczyć aktorów takich jak: Andrea Tivadar, Jack McEvoy , Elijah Rowen , Jord Knotter czy Małgorzata Klara i Mayu Gralińska-Sakai.
Pre-produkcja filmu reklamowego o której opowiadałem w odcinku 4 z serii z czego wynika cena filmu zajmuje najczęściej od tygodnia do półtora miesiąca. W Rage of Stars mimo, że pre-produkcja miała przebieg naprawdę ekspresowy, to jej przeprowadzenie zajęło nam ponad rok. Dlaczego tyle?
Pre-produkcja filmu reklamowego o której opowiadałem w odcinku 4 z serii z czego wynika cena filmu zajmuje najczęściej od tygodnia do półtora miesiąca. W Rage of Stars mimo, że pre-produkcja miała przebieg naprawdę ekspresowy, to jej przeprowadzenie zajęło nam ponad rok. Dlaczego tyle?
Zdjęcia do filmu trwały dwa miesiące, codziennie na planie trzeba było skoordynować prace minimum 40 a czasem prawie 100 osób. Pracowaliśmy na zmiany dzienne i nocne, z przeważającą liczbą tych drugich, po 12 godzin, mając do nagrania od kilku ujęć do kilku scen jednego dnia. To naprawdę skomplikowana logistyka, wszystko to trzeba dokładnie rozplanować i spisać w odpowiednie dokumenty przed rozpoczęciem zdjęć. Dodatkowo dochodzą castingi aktorów, znalezienie lokacji, podpisanie odpowiednich umów, dopracowanie najmniejszych szczegółów w scenariuszu, storyboard, plany pracy, przygotowanie rekwizytów i scenografii, kostiumów no i przede wszystkim- skomplementowanie ekipy. W naszym przypadku skład stałej ekipy liczył ok. 30 osób, do tego należy dodać aktorów, statystów czy osoby, które były potrzebne jedynie na poszczególnych dniach zdjęciowych.
Zdjęcia do filmu trwały dwa miesiące, codziennie na planie trzeba było skoordynować prace minimum 40 a czasem prawie 100 osób. Pracowaliśmy na zmiany dzienne i nocne, z przeważającą liczbą tych drugich, po 12 godzin, mając do nagrania od kilku ujęć do kilku scen jednego dnia. To naprawdę skomplikowana logistyka, wszystko to trzeba dokładnie rozplanować i spisać w odpowiednie dokumenty przed rozpoczęciem zdjęć. Dodatkowo dochodzą castingi aktorów, znalezienie lokacji, podpisanie odpowiednich umów, dopracowanie najmniejszych szczegółów w scenariuszu, storyboard, plany pracy, przygotowanie rekwizytów i scenografii, kostiumów no i przede wszystkim- skomplementowanie ekipy. W naszym przypadku skład stałej ekipy liczył ok. 30 osób, do tego należy dodać aktorów, statystów czy osoby, które były potrzebne jedynie na poszczególnych dniach zdjęciowych.
Oczywiście ze względu na olbrzymie koszty każdego dnia zdjęciowego realizacja zdjęć musiała przebiegać płynnie i być logistycznie przemyślana. Wszystkie sceny, ruch kamer, czy kadrowanie - musiały być wcześniej zaplanowane, by nie dopuścić do sytuacji, kiedy w postprodukcji „coś się nie sklei”. Wymagało to skoordynowania pracy kilku departamentów naraz. Kiedy my nagrywaliśmy jedną scenę, inny dział przygotowywał kolejną a inny sprzątał po poprzedniej.

Produkcja pełnego metrażu to niesamowite przedsięwzięcie, które testując nas do granic możliwości upewniło nas, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy, a światu pokazało jakie mamy możliwości.

Oczywiście ze względu na olbrzymie koszty każdego dnia zdjęciowego realizacja zdjęć musiała przebiegać płynnie i być logistycznie przemyślana. Wszystkie sceny, ruch kamer, czy kadrowanie - musiały być wcześniej zaplanowane, by nie dopuścić do sytuacji, kiedy w postprodukcji „coś się nie sklei”. Wymagało to skoordynowania pracy kilku departamentów naraz. Kiedy my nagrywaliśmy jedną scenę, inny dział przygotowywał kolejną a inny sprzątał po poprzedniej.

Produkcja pełnego metrażu to niesamowite przedsięwzięcie, które testując nas do granic możliwości upewniło nas, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy, a światu pokazało jakie mamy możliwości.

Jeśli chcesz poczuć się jak członek ekipy filmowej i zobaczyć jak dokładnie wyglądają zdjęcia to poniżej umieszczam filmy backstage’ które realizowaliśmy z każdego tygodnia produkcji filmu.
Wojtek
Jeśli chcesz poczuć się jak członek ekipy filmowej i zobaczyć jak dokładnie wyglądają zdjęcia to poniżej umieszczam filmy backstage’ które realizowaliśmy z każdego tygodnia produkcji filmu.
Wojtek
Jak realizacja wygadała od środka?
Jeśli chcesz poczuć się jak członek ekipy filmowej i zobaczyć jak dokładnie wyglądają zdjęcia to poniżej umieszczam filmy backstage’ które realizowaliśmy z każdego tygodnia produkcji filmu.
Making of - każdy tydzień oddzielnie

tydzień 1 - motocross
tydzień 2 - strzelnica
tydzień 3 - helikoptery
tydzień 4 - zebranie
Tydzień 5 - zamieszki
Tydzień 6 - basen
Tydzień 7 - strzelnica
Tydzień 8 - porwanie
tydzień 1 - Motocross
tydzień 2 - strzelnica
tydzień 3 - helikoptery
tydzień 4 - zebranie
tydzień 5 - zamieszki
tydzień 6 - basen
tydzień 7 - strzelnica
tydzień 8 - porwanie

Zespół:


Produkcja: Lukra Films

Reżyseria, montaż, casting: Łukasz Róg

Scenariusz: Łukasz Róg, Krzysztof Klader

Autor zdjęć: Wojciech Pawłowski

Kierownik produkcji: Radosław Tworek

Asystentka reżysera: Dominika Płatek

Kierowniczka planu: Karolina Pelc

Script, klaps: Marta Arczyńska

Operator kamery / Steadicam: Paweł Rykiel

II Operator kamery: Przemysław Szumski

Asystent kamery: Konrad Wróblewski

Asystent kamery: Konrad Chrobak

Scenograf: Witold Budzyński

Kostiumy: Katarzyna Aksamit

Make-up: Aleksandra Pisarik

Rekwizytorka: Angelika Dydyńska

Mistrz oświetlenia: Mirosław Mazurkiewicz

Technik oświetlenia: Mateusz Cyran

Oświetlacz: Maciej Maślanka

Grip: Bartosz Chorąży

Grip: Krystian Krok

Grip: Bartłomiej Grajewski

Grip: Michał Koźba

Realizator dźwięku: Maciej Zeman

Dźwiękowiec główny: Paweł Leniart

Dźwiękowiec: Tomasz Grab

Zdjęcia na planie, BTS: Aleksandra Zielińska

Konsultacje militarne: Konrad Napiórkowski

Archiwizacja danych, montaż bieżący: Jakub Rosa

Dron: Wojciech Pawłowski, Bartosz Dzik

Techniczny planu: Bartosz Pelc

Film wizerunkowy ELDAN
Teaser Rage Of Stars
Spór reklamowy LS-Traktor
Made on
Tilda